Ivan Okhlobystin Och Artur Smolnyanov: Serie Rostov På NTV -foton, Recensioner

Anonim

Filmen i flera delar utspelar sig 1920. Inbördeskriget närmar sig sitt slut: Vita vakterna förlorar striden om Rostov-on-Don och drar sig söderut, lämnar staden till Röda armén och växer bandit. I mitten av handlingen är Ivan Kozyrev, smeknamnet Trump (Artur Smolyaninov). Tidigare är han en återfallstjuv. Men den tidigare brottslingen tog över den nya makten och återvände till staden för att återställa ordningen här. Han utses till chef för den bildade kriminalutredningsavdelningen. Ledningen tror att endast Kozyrev kan rensa Rostov för brott, eftersom han, som ingen annan, känner tjuvarnas värld inifrån.

Arbetet med serien pågår för fullt i Yaroslavl. Byggnaden på Chelyuskintsev -torget (detta är en historisk byggnad från slutet av 1700 -talet, och den har inte förändrats sedan den tiden) inrymde en gång en gendarmeri. Alla scener relaterade till arbetet i den första undersökningsavdelningen i sovjetiska Rostov filmas här. Trottoaren nära byggnaden är täckt med sand, det finns matstånd i närheten och konsertaffischer hänger.

Foto # 1 - Okhlobystin och Smolnyanov pratade om att filma serien "Rostov"

- Det är alltid svårare att spela in en historisk film än en modern, eftersom alla vår tids attribut kan komma in i ramen: plastfönster och bänkar och skyltar, - säger regissören Pavel Drozdov… - Därför måste artisterna göra mycket för att se till att allt i ramen motsvarar 1920. Huvudpersonen Trump är karismatisk. Han gör medvetet ett val och inser att han går emot sitt tidigare liv. Detta är bilden av en stark och självsäker man. Arthur försöker att inte falla ur sin bild i livet. Hans karaktär kommer att ha ett seriöst drama som kommer att göra Trump till en sorgsatt person, men sedan kommer han att återuppstå. Och efter bröllopet med en lärare av ädelt ursprung (Sofya Ardova) kommer den tidigare tjuven att bli en annan person.

Speciellt för rollen växte Arthur en mustasch. Vår makeupartist lade upp ett foto av Smolyaninov på ett socialt nätverk, varefter en av hans kollegor skrev: "Vi ska limma mustaschen nedan."

Ivan Okhlobystin spelar Bowler. Hans hjälte är en ljus karaktär, en bandit är en slags pedant, snygg, skiljer sig inte från en bowlerhatt, varför han fick ett sådant smeknamn. Han är grym, känner inte igen någon makt - anarkist i sin renaste form.

När jag förberedde mig för inspelningen bad jag skådespelarna att titta på filmen "Quiet Don", lyssna på karaktärernas dialekt, observera deras kommunikation, vilket subtilt märktes av regissören Sergej Gerasimov.

Foto # 2 - Okhlobystin och Smolnyanov pratade om att filma serien "Rostov"

Det kommer att finnas många stuntscener i filmen: hästkapplöpningar, bilar, jakter, slagsmål. Smolyaninov, liksom hans kollegor Alexei Barabash och Alexander Golovin utför alla tricks själva. Skjutningen sker förresten mitt i FIFA -VM. Och i pauserna sätter sig Smolyaninov ner på en stol, tar en tablett och tittar på matcherna med Alexei Barabash.

- Min karaktär är intressant, mångfacetterad, - medger Barabash. - Det här är en före detta White Guard -officer som längtar efter sitt tidigare liv, efter tsar -Ryssland. Han ordnar den vita rörelsens undergrund, vill göra en revolution. Han förenar hemlösa barn, lär dem hur man skjuter, hur man slåss, och samtidigt är han chef för Rostov Cheka (en extraordinär kommission för att bekämpa kontrarevolution och sabotage. - Ungefär "Antenn") - han spelar ett dubbelspel. Detta är en desperat ideologisk fighter som kommer att göra vad som helst och döda också för att återvända till den gamla tiden. Han kan vara otroligt grym, men han är ett fan, besatt av en idé, och jag motiverar honom, utan detta är det omöjligt att spela en sådan hjälte. Han är registrerad som en dålig person, men jag måste visa honom som en bra person så att han blir intressant för betraktaren. Med den roll jag måste skjuta är det inga problem med det: jag brukade vara jägare.Men för sex år sedan sköt jag en rådjur, och när jag närmade mig henne rann en tår från hennes öga … Det jag såg blåste så illa att jag efter det inte bara jagade utan även slutade äta kött.

"Vi har ett underbart team", konstaterar Alexander Golovin. - De säger att formen passar mig. Min hjälte, en sjöman, är Trumps högra hand: en skjorta-kille, öppensinnad, uppriktig, väl insatt i teknik och älskar tjejer.

Dressers sydde speciellt kläder för projektet, några av dem hyrdes. På den tiden bar adelsmännen höghalsade skjortor, skådespelarna var obekväma när de arbetade i dem på uppsättningen, sedan blev kragen något förkortade. Smolyaninovs tunika var gjord av hårt grovt tyg, konstnären klagade över att hon var”taggig. De tog sig ur situationen helt enkelt: de erbjöd Arthur att ta på sig en T-shirt under henne.

Många av Rostovs karaktärer har ett kriminellt förflutet, vilket innebär att de har tatueringar.

- Vi studerade noga den tiden, - säger den assisterande makeupartisten Marina Evlanova. - De tog upp gamla arkiv med svartvita fotografier av fångar, och tatueringar visades ofta på dem. De gjorde ritningar-klistermärken för fingrar, bröst, handleder. Varje tatuering säger något. Vissa är kopplade till religiöst liv: "Bara Gud kommer att döma mig." Klistermärket "hjärta med en dolk" betydde en blodig mördare, den hade vanligtvis inskriften "Fred. Skytte kommer att förändra mig. " Katter och katter sa att ägaren till sådana tatueringar var en permanent sitter, med korta pauser var i zonen. Arthur har ett Ace of Clubs -klistermärke på ringfingret på höger hand. Och även "skalle i korset", vilket innebär att han är en ledare.

Inspelningen av serien "Rostov" kommer att äga rum inte bara i Yaroslavl, utan också på gatorna i städerna Danilov, Kostroma och Tutaev. Det är planerat att slutföra arbetet med den flerdelade filmen i slutet av september 2018.

Populär efter ämne